Menu

-

Vestigingen

Alle
Menu
Home
Terug

Menu

-

Vestigingen

Alle
Menu
Home
Terug
Terug

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

Door Max

12/05/2022

100% planeetaardig

Wie houdt niet van dat ene koffietentje op de hoek met die leuke medewerkers, goede koffie en lekkere bio producten; een soort van huiskamer. 

En zo is Anne&Max ook begonnen. Al meer dan 17 jaar is Anne&Max een huiskamer in de stad. (Wij maakte al cappuccino’s toen je het melkschuim er nog op schepte.) En al 17 jaar doen we dat aan de hand van onze waarden: Open, Eerlijk, Zorgzaam, Betrokken en Respectvol. Als iets niet aan die normen voldoen… doen we het niet.  

Daarom hebben we al 17 jaar veelal bio, biodynamische, fairtrade, direct-trade, labelrouge of gewoon hele goede eerlijke producten met een bijzonder verhaal. Werken we al 15 jaar direct en indirect met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en werken we er al 15 jaar aan om elk jaar nog beter te worden in onze MVO doelstellingen. Of zoals we bij Anne&Max zeggen: zodat alles dat goed smaakt, ook goed voelt. 

Lokaal, seizoensgebonden, glutenvrij, vegan, NON-GMO, palmolie-vrij; ja! Want hoewel alles anders is dan 17 jaar geleden (en sommige dingen weer opnieuw hetzelfde) en onze eerste zaak niet meer te vergelijken is met onze laatste geopende vestiging zijn de normen en de waarde hetzelfde gebleven en nog steeds actueel. Sterker nog, het lijkt wel of ze elk jaar actueler worden! 

Daarom willen we in alles flexibel zijn, steeds veranderen en meebuigen mits het voldoet aan onze missie (we zijn een huiskamer in de stad) en past binnen onze normen. Dat van vinden we van grootte waarde.

MVO rapport 2022

Groene dromen

Wij geloven in dat wij samen wel wat planeetaardiger worden. Anne&Max doet dit al door de opzet van de direct trade met de koffieboeren in Peru, op zoek te gaan naar de eerlijke prijs voor koffie, steeds meer vega(n) opties aan te bieden op de menukaart, duurzame kleding voor onze Anne’s en Max-en hier blijft het niet bij. Op onze zomermenukaart gebruiken wij geen avocado meer en meer dan 80% van de producten is bio.

In ons MVO 2022 rapport vind je al onze groene dromen: van het starten van een voedselbos, 100% verpakkingsvrij tot aan het worden van BCORP. Door onze samenwerking met The Ketchup Project hebben wij al meer dan 31.000 tomaten gered en door drinken van Lowlander bier zijn er  al meer dan 300 zeegrasplantjes geplant in de Waddenzee voor het opvangen CO2.

Droom jij met ons mee?

zodat alles wat goed smaakt, ook goed voelt!.

Meer verhalen

Jouw huiskamer in de stad